Ako šetriť tak, aby ste to nepocítili na výplate?

Každý z nás chce mať nejaké peniaze bokom, ktoré môže využiť v prípade núdze. Alebo na bývanie. Alebo na nový bicykel. Alebo len tak pre radosť. Na internete môžete nájsť mnoho článkov, ktoré obsahujú rady ako šetriť. Existujú aj rôzne typy dôchodkových, investičných a iných sporení. Mesačne však vkladáte nemalé sumy, ktoré pociťujete na svojej výplate. Ako teda šetriť tak, aby ste to na svojej výplate takmer nepocítili?

peníze
Celé sumy nadol alebo nahor

Takmer všetci už dnes disponujeme platobnou kartou. Väčšina obchodov akceptuje bezkontaktné karty, čo nám výrazne zjednodušuje nákupy. Každá minca má však dve strany. Tou nepriaznivou je, že utrácame viac. Prečo by som si to nekúpil, keď to stojí iba pár eur a stačí iba priložiť kartu? Niektoré banky umožňujú službu, vďaka ktorej si môžete nastaviť, že ak platíte napr. 5,30 eur, suma sa automaticky zaokrúhli nahor a na sporiaci účet Vám odíde rozdiel, teda 0,70 eur. Ak Vaša banka takúto službu neposkytuje, môžete to skúsiť realizovať aj vo vlastnej réžii. Vždy keď budete mať na účte sumu, ktorá obsahuje centy, pošlite si ich na sporiaci účet. Ak máte napr. na účte sumu 125,60 eur, pošlite si na sporiaci účet 0,60 eur. Táto suma bude pre Vás prehliadnuteľná a na sporiacom účte sa Vám pomaly budú zbierať peniaze.

Mince do pokladničky

Podobný princíp odkladania môžete využiť aj pri hotovosti. Ak Vám zostanú mince naviac, nenechávajte si ich v peňaženke, lebo ich aj tak miniete. Odložte si ich do pokladničky, z ktorej nebudete vyberať až do chvíle, kým sa nenaplní. Vtedy peniaze vyberte, vložte na sporiaci účet (kľudne môžete mince predtým zameniť za bankovky, aby ste pracovníčke v banke nespôsobili šok).
 
Nečakané peniaze bokom

V prípade, ak sa Vám podarí získať peniaze ako darček k sviatku alebo odmenu za brigádu, ktorá ale nie je pravidelná, odložte si napr. 50% z tejto sumy. Sú to peniaze, s ktorými ste nepočítali a nie sú pravidelným príjmom, preto pre Vás bude ľahšie ich odložiť bokom ako tie, s ktorými rátate na pravidelnej báze.
Nedovoľte si kúpiť všetko v neobmedzenom množstve

Keď patríte k tým, ktorí majú nejaký zlozvyk alebo závislosť, môžete to využiť vo Váš prospech. Ak si napríklad kupujete každý týždeň 3 krabičky cigariet, skúste to obmedziť na 2 krabičky. Peniaze za 3. krabičku si odložte bokom. To platí aj pre ostatné závislosti ako pivo, čokoláda, oblečenie a nespočetné množstvo ďalších.
 
finance

Správne poradie

Ak si každý mesiac hovoríte, že si odložíte to čo Vám zostane až tesne pred výplatou, pravdepodobne sa Vám ani nepodarí začať sporiť. Najprv by sme mali zaplatiť všetky záväzky (pôžičky, nájomné, poplatky sa služby, atď.). Potom si odložte vopred stanovenú mesačnú čiastku. To, čo Vám zostane je Váš mesačný disponibilný rozpočet. Ak budete postupovať v tomto poradí, budete si vedieť lepšie rozplánovať, koľko môžete mesačne minúť a zároveň budete mať vytvorené aj úspory.
 
S týmito tipmi možno nenasporíte milióny, ale nejak predsa treba začať.

Kvalitný spánok sa podpíše pod náš štart do nového dňa

Vplyvom dnešného trendu, kedy prevláda kvantita nad kvalitou a nízka cena nad životnosťou človek viac menej kupuje „dočasné riešenia“. Respektíve produkty, ktoré ho nalákajú nízkou cenou, pričom kvalitatívna stránka ide bokom. Výnimku v tomto smere netvorí ani kategória spánok a voľba vhodného matraca.
Výsledkom je následne fakt, že niektorí ľudia (a nie je ich málo) spia na nekvalitnom matraci, respektíve na takom, ktorý sa rýchlo preležal a v súčasnosti je nepohodlný. Tým pádom sa ani nedokáže prispôsobiť našej obľúbenej polohe pri spánku, nášmu telu a „zapamätať si ho“, ako je to napríklad v prípade kvalitných matracov z pamäťovej peny. V opačnom prípade je pravdepodobné, že sa dostaví absencia plnohodnotného spánku a odpočinku, rovnako ako aj bolesť svalov či chrbta.Žena spí v posteli.jpg

  • Pri kúpe matraca by sme teda vo všeobecnosti mali počítať s jeho životnosťou na cca 8 rokov, čo je pomerne dlhodobá perspektíva.

Na každého z nás pravidelne doľahne únava vplyvom rôznych, či už pracovných, sociálnych alebo iných vplyvov. A zakaždým si naša fyzická ako aj psychická kondícia doslova pýta kvalitnú regeneráciu. A tú je možné najlepšie dosiahnuť nočným spánkom v doporučenom intervale cca 7 až 9 hodín, u detí je však vítaný častejší spánok, nakoľko sú vo vývoji. Rovnako sa musí u nich hľadieť na kvalitu spánku, ktorú dokážu zabezpečiť matrace pre deti Segum.sk. Výsledkom je schopnosť sviežo a s dostatkom energie vykonávať všetky procesy, ktoré pre nás nový deň nachystal. Dostatočne prespatý sa zobúdzame s lepšou náladou a tendenciou byť aktívnejší.Detská posteľ, medvedík.jpg
Naopak v opačnej situácii, kedy býva spánok pravidelne nekvalitný sa väčšinou zobúdzame bez nálady ako aj so „schopnosťou“ rýchlejšie sa vystresovať či vytočiť. Tým ráno rozhodne dobre nezačína a vieme, že práve toto denné obdobie dokáže byť z hľadiska našej efektivity počas celého dňa kľúčové.