Desiata môže byť zdravá aj chutná

Mnoho rodičov si snaží čo najviac uľahčiť prácu s desiatou pre svoje deti. Po ceste do školy kúpia v obchode lupačku, alebo ešte horšie, hotový majonézový šalát a tri rožky. Tieto potraviny, bývajú naozaj extrémne chutné. Dôvodom je najmä obsah glutamanu sodného, ktorý zvýrazňuje naše chute. Zapamätajte si, že čím viac takýchto pokrmov, bude vaše dieťa konzumovať, tým menej mu budú chutiť klasické domáce pokrmy. Jednou z vedľajších účinok tohto dochucovadla, je totiž i to, že naše bunky pomaly doslova otupejú. Na to, aby pre nás malo jedlo chuť, budeme potrebovať viac soli, korenia, alebo spomínaného glutamanu. Preto nepodceňujte prípravu detskej desiaty. Zdravé a chutné pokrmy viete pripraviť i za pár minút.

malina
 

  1. Nátierky

Nátierky sú ideálnou voľbou na desiatu. Pripraviť ich môžete takmer z akýchkoľvek potravín. Postačí vám k tomu maslo, trochu soli, korenia a danú ingredienciu. Výborné sú napríklad tie zo zeleniny. Cviklová, špenátová, alebo mrkvová navyše vaše deti určite zaujmú aj svojimi pestrými farbami. Veľmi zdravá je taktiež rybacia, či tvarohová nátierka. Úplným vrcholom je však bryndza.
 

  1. Šaláty

Druhou možnosťou sú šaláty, a to zeleninové i ovocné. Je dobré ak ich budete počas týždňa striedať. Pokiaľ máte doma malého hladoša, nebojte sa do nich pridať napríklad kuracie mäso, ryby, alebo syr. Siahnite aj po menej tradičných druhoch. Kozí, alebo ovčí ozvláštnia chuť každej zeleniny.
 

  1. Jogurty

Jogurty sú zdravé, chutné a deti ich navyše vo väčšine prípadov zbožňujú. Už osladené výrobky, však môžete nahradiť bielym jogurtom. Pridajte doňho domáci džem, orechy, semienka, nakrájané ovocie a pokojne i trochu cukru.
 

  1. Pudingy

Ak si zaobstaráte kvalitný puding, tento pokrm neobsahuje nič nezdravé. Navyše si ho viete pripraviť aj sami. Postačí vám na to kukuričný škrob, kakao a cukor. Do pudingu môžete nahádzať všetko možné, podobne ako do jogurtu.

bombony
 

  1. Chlieb 

Ak ste zvyknutí svojim deťom pripravovať klasické obložené chleby, skúste ich naplniť zdravšími surovinami. Tavený syr a šunka k nim nepatria. Hlavná je samozrejme zelenina, ale taktiež spomínané nátierky. Kvalitné maslo taktiež nezaškodí.